Кой се доверява на робот дизайнер?

By 21.09.2017 Без категория

Дизайнът на опаковката понякога е по-важен и от самия продукт. Какво кара потребителите да посегнат към продуктът на рафта е тема, която занимава много маркетингови специалисти и дизайнери в стремежа им да създадат визии, които да карат стотици хора да предпочитат определени продукти пред други.

Всички знаем, че това е наука, а като всяка наука в условия на 21 век тя се развива и еволюира, като поставя под въпрос ролята за човешкия фактор. Не само в нашата професия, разбира се. Дали след години роботи ще изпълняват част от функциите и ще имат важна роля в голяма част от професии, които ние смятаме за изцяло подвластни на човека?

Вече са факт няколко „сътрудничества“ между рекламни агенции и IT технологии, които работят успешно заедно.

Знаете ли например, че в Италия тази година бяха пуснати 7 милиона уникални дизайна на бурканчета Nutella? А знаете ли, че всички те са изкупени само за 1 месец? През 2010 г. дизайнерски екип от консултантска компания Antrepo демонстрира как някои брандове са толкова известни и добре разпознаваеми, че дори минималистичен дизайнерски подход, който показва само името на продукта е напълно достатъчен, за да бъде забелязан от потребителите. Смело, нали?

Дузина патерни, хиляди цветови комбинации и само един специален алгоритъм. Комуникацията с потребителите се базира изцяло на изключителната познаваемост на бранда, а това все пак дава на рекламната агенция доста голяма доза свобода.

И все пак, не липсва ли човешкия труд и мисъл? Дали този алгоритъм може да създаде концепция за брандове, които не са толкова добре познати и широко разпространени? Какво мислите за този проект, вие бихте ли се доверили на изчислителни машини за дизайна на ваш продукт?

Снимкa: nutella.com

Отговори

Privacy Settings
We use cookies to enhance your experience while using our website. If you are using our Services via a browser you can restrict, block or remove cookies through your web browser settings. We also use content and scripts from third parties that may use tracking technologies. You can selectively provide your consent below to allow such third party embeds. For complete information about the cookies we use, data we collect and how we process them, please check our Privacy Policy
Youtube
Consent to display content from Youtube
Vimeo
Consent to display content from Vimeo
Google Maps
Consent to display content from Google