Повече от опаковка – 3 иновативни дизайн концепции на етикети за вино

Knipser е немска винарна, известна с производството на хубаво вино. За лимитирана серия Cuvée XR, което е бутилирано през 2015 г. след 3 години зреене, производителят е искал не само виното да бъде с колекционерска стойност, но и визията му.

Специална медна „жилетка“ прави процеса на зреене вътре в бутилката видим и отвън: колкото по-дълго XR узрява, толкова повече външността на бутилката се променя. Кредото на Knipser е „Истинското величие идва с възрастта“.

205589_01_Ageing_Wine_Bottle_Le_Vintage_01_B3072px_sRGB

Пътя на Cuvée XR тръгва от произведеното през 2012 г. – изключителна година за немската винарна, виното се бутилира през 2015 г. като вече е преминало през 3-годишен процес на стареене, лансирането на виното става в края на 2016 г., а отлежалото вино е готово за консумация през 2026 г.

 

Wayward Wines се противопоставя напълно на типичните за категорията и индустрията изисквания. Без да посочват регион, година на производство и сорт. Дори името не е на челна позиция. Етикетът изцяло разчита на емоцията, която предизвика всеки от принтовете.  Смел подход за селектирани вина в спектър от характерни вкусове:

Wayward_post

Още едно доказателство, че името и вида вино могат да отстъпят в името на въздействаща визия е френският илюстратор Жан Жулиен. Той е създал авторски илюстрации за етикети на серия вина Majestic Loves. Наричани още „вина без думи“, те са представени на света през пролетта на 2017 г. Маркетинг директорът на Majestic Wine споделя, че конвенционалната концепция за етикети не носи нищо забавно и е необходимо нещо ново и различно от „скучни снимки и претенциозен текст“.

Линията от 7 вина представя игрива серия илюстрации, които показват „усещането за вино“, а не сорта грозде, региона и формулата на производство.

Ето и самите произведения за изкуството:

group

За финал ще ви покажем победителят в конкурса за Дизайн на етикети за вина 2017. Christoffel Hazenwinkel (HAZENDAL): the White Blend 2016, the Rosé 2016, the Red Blend:

Christoffel-Hazenwinkel-The-Series

Забелязваме, че тенденциите в дизайна на етикети за вина бележат нови висини пред 2017 г. Смели, ярки, с подчертано различна и дръзка типография.

Не бихме искали да анализираме дизайнерки похвати, а да ви представим няколко нестандартни концепции, които сме сигурни, че ще ви допаднат също толкова, колкото и на нас.

Замисляли ли сте се колко много от продуктите, които купувате избирате заради бранда? Достатъчно смели ли сте да се доверите на етикети като тези и да забравите за афинитета си към определени марки?

Отговори