Брандинг на основата на емоции или как да постигнете потребителска лоялност

50aa69dd05006512702dc200c912da02

Или защо брандът е повече от лого, как той е свързан с цялостното потребителско внимание и защо в презентациите на рекламните агенции често чувате, че опаковката и дизайна са най-важни.

Със сигурност знаете, че лоялните потребители са много по-значими за вашия бизнес, в сравнение с тези, които извършват еднократна покупка, тъй като точно те генерират т.нар. устойчив приход. Постигането му, разбира се, е много по-лесно да бъде казано, отколкото постигнато.

Когато искате да привличате внимание и да установите трайни отношения с потребителите е необходимо на заложите на емоционално устойчив бранд. Емоциите се превръщат в основна нужда при изграждането на дизайн.

По-долу ще видите няколко съвета от нас как да го постигнете. Все пак не се притеснявайте, никой не очаква да можете да се справите сами, ние сме насреща.

  1. Какво е усещането, което искате да носи вашия продукт?

Вашата връзка с консуматорите се осъществява чрез бранда ви и крие своите „корени“ в човешката психология. Вникването в потребителските очаквания ще помогне значително. Но как да го постигнете? Мислете за емоционалната реакция, която продуктът ви създава. Тя е нещо като първото впечатление при среща. Продуктът ви задоволява ли непосредствена нужда и предизвиква ли удовлетворение? Може би е предназначен да носи наслада на или да помага на потребителя да си достави комфорт и сигурност?

Не искаме да се хвалим, но сме специалисти в тази сфера. С ваша помощ можем да открием точно това усещане, което искате да предадете. Ние ще го използваме за основа, на която да изградим продължителна връзка между бранда ви и потребителя. Ще изведем не просто необходимостта на консуматора от продукта, а конкретната насоченост и възможностите за позиционирането му.

  1. Обръщайте внимание на психологията, тя е важна

Както споменахме брандингът и психологията са по-дълбоко свързани, отколкото предполагате. Помислете за цветовете. Сигурни сме, че досега много специалисти по реклама и дизайн са се опитвали да ви убедят, че определен цвят е по-подходящ, въпреки че вие харесвате съвсем друг. Това не е случайно. Вярвате или не, човешкият мозък има инстинктивни реакции към определени нюанси. Цветовете в дизайна трябва да оказват желания от вас емоционален ефект върху потребителите. Доверете се на професионалисти за това, често в практиката се случва да бъде предизвикана обратна на желаната реакция. Тук няма място за грешки.

  1. Определете конкретно вашата аудитория

Ако сте производител на няколко различни бранда, имайте предвид, че не всяка серия от продукти, които създавате трябва да бъде насочена към една и съща таргет група. За да създавате лоялни потребители е необходимо да определите съвсем точно и конкретно аудиторията, към която ще насочите комуникацията си. Това трябва да се случва поотделно за всеки от вашите подбрандове. Вземете под внимание възрастовата група, интересите, пола, географския регион и икономическия статус. Всичко това трябва да бъде отразено в дизайна. Знаем, че ви звучи сложно, но ние можем да го направим, затова не се притеснявайте, а ни се доверете.

  1. Създайте история

Всички обичат хубавата история. Добре позиционираната „приказка“ за вашия бранд/продукт е ефективен начин за укрепване на връзката ви с потребителите. За да направите един купувач лоялен и той отново и отново да избира вас е важно да го привлечете. Направете го част от вашата история. Ние умеем да влагаме лична нотка и да създаваме магия, която да не остава незабелязана. Можем да ви помогнем да позиционирате продукта си сред определена таргет група, която има определени интереси и желания. По този начин ще станете техен любим бранд.

  1. Придържайте се към консистентно съдържание

С напредването на времето пред вас ще има и много предизвикателства. Едно от тях е как да угодите на аудитория с различни от първоначално заложените от вас демографски особености. Това е особеност, която се появява при разрастването и правилното позициониране на брандовете. Не е нещо лошо, просто е предизвикателно да се справите със ситуацията. Ние знаем, че хем искате да се „разширите“, хем не искате да разочаровате тези, които вече са лоялни и постоянни ваши потребители. Вече сте позиционирали продукта/продуктите си като сте следвали определена линия. Това е нещо, от което не можете да се отметнете. Най-добре е да се обърнете към специалисти по реклама и дизайн. Удачно е да бъде разработите отделна серия/линия, която да обхваща друг таргет, но същевременно да не се отделя от философия на успешния и наложен бранд. Хубавото е, че стигайки до този момент вие вече имате наложени пазарни предложение и е време да се разраснете.

Без значение дали сте в начален етап на вашия бизнес, дали искате да лансирате нов продукт или се нуждаете от редизайн за бранда си, ние можем да ви консултираме. Ще ви предложим ефективни решения на поставените пред вас предизвикателства и ще извървим пътя с вас – стъпка по стъпка.

Отговори